Ritningar
Thelmas ritningar finns på Sjöhistoriska Museet i dess ritningsarkiv. Många av CG Petterssons ritningar finns bevarade här och som tur är även Thelmas ritningar. Tyvärr saknas ritningen på jollen. Men tills denna återfinns, tar vi ledning av två ritningar som liknar Thelmas jolle inför renoveringen av denna. Jollens ritning bör ha haft nummer 368 C, vilket brukar vara fallet med andra Petterssonritade jakter av den aktuella storleken.
Tekniska data
- Längd: 16 meter
- Bredd: 3,2 meter
- Originalmotor: Buffalo 40-60 hkr, Motor 2: Hesselman, Motor 3: Penta MD 96
- Deplacement: 10 ton
- Toppfart originalmotor: ca 12 knop
- Toppfart motor 3: 15 knop. Marchfart: 10 knop
- Bränsleåtgång per timme i marchfart med motor 3: 10 liter
- Tankvolym: 1000 liter fördelat på tre tankar
- Konstruktör: C. G. Pettersson 1915
Drawings
The plans for Thelma are preserved in the archives of the Maritime Museum in Stockholm. Many of C.G. Pettersson's designs are stored there, including Thelma’s plans. Unfortunately, the design for the tender is missing. Until it is rediscovered, we are using two similar drawings as guidance for the tender's restoration. The tender's blueprint likely carried the designation 368 C, as is typical for other Pettersson-designed yachts of comparable size.
Technical Data
- Length: 52.5 feet (16 meters)
- Beam: 10.5 feet (3.2 meters)
- Original Engine: Buffalo 40-60 hp
- Engine 2: Hesselman
- Engine 3: Penta MD 96
- Displacement: 22,000 pounds (10 metric tons)
- Top Speed with Original Engine: Approximately 12 knots
- Top Speed with Engine 3: 15 knots
- Cruising Speed: 10 knots
- Fuel Consumption at Cruising Speed with Engine 3: 2.6 gallons per hour (10 liters per hour)
- Fuel Capacity: 264 gallons (1,000 liters) across three tanks
- Designer: C.G. Pettersson, 1915