Inredning
Som tur är har interiören bevarats till största delen orörd. Den enda förändringen som skett är att toiletten flyttats bakåt och en stickkoj inretts under trappen till pentryt från bryggan. Ursprungligen låg denna centrerad och en fullängdskoj låg mitt mot chefshytten. Förändringen skedde då hytten byggdes på båten. Då förstorades pentryt och försågs med kylbox som ligger där gamla trappen ned låg. salongssofforna var av plysch och mörkröda, salongsmattan var mörkblå. Soffan i styrhytten var i skinn a la cheisterfield klubbsoffa med knappar och rutmönster. Mattan i styrhytten var en ljus hampa och samma gällde aktre sittutrymmet. Förändringen måste återställas då trappen åter kommer centreras till manluckan bakom bryggan. Den öppna bryggan kommer att återskapas och fästas i de gamla fästpunkter som finns bevarade. Taket kommer åter gå över pentryt fram till bryggan där ett nytt skott får tillverkas efter ritningen. I och för sig var den första styrhytten verkligen en elegant förändring av båten, men vi tror inte att Thelma kommer behöva en hytt, utan öppen brygga med möjlighet till ett soltak med kapellväv blir minst lika vackert.
Interior
Fortunately, the interior has largely been preserved in its original state. The only change made was the relocation of the toilet further aft and the addition of a berth beneath the stairs leading from the bridge to the galley. Originally, the toilet was centrally located, with a full-length berth opposite the captain's cabin. This alteration was made when the cabin structure
was added to the boat. At that time, the galley was expanded and equipped with a cooling box positioned where the old staircase used to be.
The salon sofas were upholstered in dark red plush, and the salon carpet was dark blue. The bridge sofa was leather in a Chesterfield club style, with buttons and a quilted pattern. The carpet in the bridge area was light hemp, which was also used in the aft seating area.
These changes will be reversed, as the staircase will once again be centered on the manhole behind the bridge. The open bridge will be reconstructed and attached to the original mounting points, which have been preserved. The roof will once again extend over the galley up to the bridge, where a new bulkhead will be crafted according to the original plans.
While the first enclosed wheelhouse was indeed an elegant modification to the boat, we do not believe Thelma will require a cabin. Instead, an open bridge with the option for a sunshade made of canvas will be just as beautiful.